onsdag 13 juli 2011

Semester - INTE jag

Verkar som alla dragit på semester nu, i alla fall om jag tittar på min FB-wall. Hej och hå, alla ligger på stranden, e hemma och har det mysigt, sitter på balkongen med morgonkaffe fram till 11-kaffet. Eller är utomlands och har det skönt. Förvånansvärt är vi många på jobbet. Men vi har en lite speciell situation här.

1. Många är inte från Sverige och tar inte semester förrän i augusti.
2. Vi är akademiker och jobbar hellre än har semester (ingen tar typ mer än tre veckor)

De enda som är borta just nu är de som är heltidsanställda, dvs varken doktorander eller postdocs. Och alla har familj och de brukar ju främst vara borta i juli.

Ser själv fram emot augusti då jag ska till Malta och Sicilien, hoppas på mycket värme. Love it.

Bjuder på en bild från några somrar sen på en av mina favoritplatser i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar