onsdag 13 juli 2011

Mina första Cupcakes

Här om dagen blev jag sugen på att baka, men eftersom jag är allergisk mot ägg så är det så knöligt att baka något kul. Men jag googlade som vanligt. Hamnade på en sida med äggfria muffins som verkade enkla. Men sen såg jag att min vän Emil var i farten med att baka som vanligt. och han har ett bra recept på veganmuffins, perfekt så jag bad om det.

Men jag vill ju ha dekoration också, så jag gick tillbaka till samma sida som jag hittade de äggfria muffinsena på. Letade efter bra frosting recept och det slutade med att jag bara satt och surfade runt på den fina bloggen Sockerrus och tittade på bilder och klickade på länkar. Som vanligt när jag hittar något som verkar kul så går jag upp i det, så nu har jag hamnat i någon slags cupcake-mood. Vill bara göra sånt. Så var ju tvungen att testa att göra något fint.

Så här blev resultatet:

Kanske inte de finaste i världen men jag är rätt stolt för att vara första gången.

Hade ingen sprits hemma så jag köpte engångspåsar från Toppits och det ingick tre tyllar i plast som jag testade. Vill nog ha något med bättre kvalité om jag ska fortsätta med det här.

2 kommentarer:

  1. Hej Rebecca! Pröva tyllarna de har på citygross, de brukar ha i alla möjliga storlekar :). Kolla bland de hyllor där de har storförpackningar av köksgeråd till restauranger :).

    Varma hälsningar/ Caroline- St Heaven street

    SvaraRadera
  2. Tack Caroline för tipset =)

    SvaraRadera