tisdag 5 juli 2011

Intelligent inlägg

ÅÅ jag vill blogga om något intelligent och smart. Men har inget nytt från jobbet att komma med. Hade ett bra uppslag på blogginlägg imorse men det försvann från huvudet när jag kom till jobbet. Ska jag blogga om att festa nyktert, träning eller mitt skadade knä?? Kanske om hur det är att vara svensk med invandrade föräldrar? Många säger till mig : "Du är polsk, finlandssvensk, judisk". "Jasså, är jag?" svarar jag då. Själv känner jag mig rätt så svensk. Trots mitt utländska efternamn som inte ens mina närmsta vänner kan uttala. Så vem definierar vad man är? Hmm, ja troligen man själv. Men om man bott i Sverige säg 20 år, då är man väll svensk? JO. Men ändå svarar många av de som bott i Sverige större delen av sitt liv inte att de är det. Till och med unga personer som är födda i Sverige definierar sig inte som svenskar. Det är weird. Vad är det för fel på vårt land??

Hur som haver. Ikväll blir det jympa. Är du i stan och inte har något bättre för dig klockan 17? Kom till Friskis & Svettis Kungsholmen så ska jag dela med mig av lite "glada gubbar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar