söndag 26 juni 2011

Äntligen långpass igen

Har varit lite dålig med träningen på senaste tiden. Jag springer alltid mina långpass på söndagar då jag har tid. Nu är mina långpass inte längre än 75 minuter så visst hinner jag på vardagar också. men eftersom de ska bli längre så småningom passar det i planeringen att köra på söndagar redan nu.

Söndag för två veckor sen var jag för bakis för att orka gå ut och springa, då blev det en långpromenad med pappa, syster och systerson istället. Förra veckan var jag bortrest så då blev det en kortare runda på 9 km. Den här veckan har jag varit borta mesta tiden på synchrotronresan.
Så idag lyckades jag ta mig ut, 15 km på 5.09 min/km fart vilket är min vanliga fart. Skulle vara grymt om jag kunde hålla den i 30 km då skulle jag klara silvermedalj tid på Lidingöloppet.

För intresserade kommer här pulskurvan från dagens löptur:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar