måndag 28 november 2011

Tex Mex Tapas

I fredags så åt jag och min man lite tapas till middag. det händer titt som tätt då det är rätt så enkelt och samtidigt gott. Perfekt för fredagsmys. men den här gången var det lite speciella tapas; Tex Mex Tapas från Santa Maria. Jag har skrivit om det i tidigare inlägg. Tex Mex Tapas är Santa Marias nya koncept där de blandar det spanska konceptet tapas (eller libanesiska meze) med deras klassiska texmex. I sortimentet finns det olika såser, bröd och kryddor. Jag är medlem i Buzzador och får därmed då och då prova på nya produkter.

den här gången var det alltså tapas som gällde. Jag har på posten fått sex olika produkter: tostaditos, quesadilla bröd, escabeche, mango mojo, röda jalapeños och en kryddblandning. Men fick man också en receptbok.

Vi tillagade några av recepten. Liten recension:

Gurka med Tex Mex tapas krydda:

Smakade helt ok, men kryddblandningen kunde ha haft lite mera smak, blev lite lamt med gurkan.







Tostaditos med escabeche och brie:
Det här var gott! Escabechen kanske smakade lite för mycket osm vanlig tacosås men helt ok. Tostaditosen var god och annorlunda, som friterad tortillabröd. Tillsammans med brien blev det lite annorlunda smak.

Quesadillas med skinka och ost:
Blev lite som varma mackor eftersom jag valde att ha prästost och vanlig rökt skinka i. Men bröden var kryddade med paprika och chili så det gav lite tex mex känsla. Gott! Åt det till frukost dagen efter också

Färskost fylla jalapeños:
Också gott! och inte alls så starkt som jag trodde att det skulle vara. Kanske skulle haft en ost med mer smak, men det här tog ut starkheten av jalapeñon så det funkade bra.

Allt som allt kan jag rekommendera det här konceptet. Det går snabbt att tillaga, det blir gott och lite annorlunda. Bra om man ska ha ett mingelparty, som jag hade hoppats hinna ha under prövoperioden men det hanns inte riktigt med.

Vill Du också bli Buzzador och få prova nya produkter och sen sprida informationen till dina vänner? Klicka här

1 kommentar:

  1. Fyllda jalapenosar lät ju jättegott!
    Hälsningar "Hon som inte vill ha den manliga lucian". ;-))

    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera